Zajęcia indywidualne:

  • Wczesne wspomaganie rozwoju
  • Integracja sensoryczna
  • Fizjoterapia
  • Terapia taktylna i integracja odruchów
  • Terapia logopedyczna
  • Konsultacje neurologiczne, psychiatryczne
  • Konsultacje psychologiczne, pedagogiczne
  • Trening graficzny (grafomotoryka, terapia ręki)
  • Trening umiejętności społecznych
  • Psychomotoryka
  • Arteterapia

Zajęcia grupowe

Trening umiejętności społecznych (TUS )

Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a jest formą treningu grupowego, głównie dla osób ze spektrum autyzmu u podstaw którego leżą założenia dotyczące kognitywnego nauczania społecznego. W praktyce oznacza to, że w czasie zdobywania umiejętności społecznych bazuje się na konkretnej wiedzy, którą na ich temat posiada osoba uczestnicząca w programie. Ważnym elementem programu jest założenie, że przy zdobywaniu umiejętności społecznych podstawową rolę odgrywają modelujące postawy i zachowania.
rówieśników.

Cele TUS:

  • Poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych
  • Zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych (odbywa się to poprzez rozłożenie każdej umiejętności na podstawowe kroki i zdobycia umiejętności zastosowania tej wiedzy w przebiegu konkretnego zachowania w praktyce społecznej).
  • Zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.
Zajęcia twórczego rozwoju dla dzieci od 1 do 3 roku życia

Zajęcia prowadzone przez doświadczonych specjalistów Panie Beatę Piotrowska i Iwonę Wojcieszuk przeznaczone dla najmłodszych dzieci, które poprzez zabawę, elementy terapii rozwijają swoje zainteresowania , uczą się funkcjonować w grupie. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

Udział w ćwiczeniach metodą W. Sherborne ma na celu stworzyć dziecku okazję do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i związku z tym możliwości ruchowych. Zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna. Czuje się ono w niej bezpiecznie, staje się aktywne, przejawia większą inicjatywę, może być twórcze. Dzielenie przestrzeni z drugą osobą nie musi być zagrażające, może stać się źródłem współprzeżywania. Nawiązania bliskiego kontaktu, opartego na zaufaniu i współpracy, daje możliwość poczucia wspólnoty i przeżycia szczęścia.

Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss

Kontakt z muzyką jest dla dziecka źródłem twórczych poczynań, różnorodnych  poszukiwań, stymuluje dziecko do samo wyrażania się ( np. w tańcu, śpiewie). Poprzez kontakt z muzyką rozwijają się u dziecka dodatnie cechy charakteru, zdolności poznawcze, a cała osobowość kształtowana jest harmonijnie i wielostronnie. Przeżycia estetyczne czynią człowieka wrażliwym na różne przejawy życia oraz inspirują do nowego spojrzenia na świat. Muzyka ćwiczy i wspomaga zmysły, prowadząc do współdziałania pomiędzy słyszeniem, widzeniem i dotykiem

Psychomotoryka

Psychomotoryka jest metodą zorientowaną na ruch, która poprzez różnorodne możliwości działania i rozwiązywania problemów w specjalnie zaaranżowanym scenariuszu psychomotorycznym wywiera pozytywny wpływ na całościowy rozwój dziecka. Psychomotoryka zajmuje się ścisłą zależnością pomiędzy percepcją, ruchem, przeżywaniem i działaniem. W ramach wspomagania psychomotorycznego wykorzystuje się różne elementy pedagogiki sportu, wychowania rytmiczno-muzycznego, odgrywane scenki oraz terapię ruchową.

Socjoterapia

Socjoterapia polega na organizowaniu takich sytuacji społecznych podczas spotkań grupowych które:

  • dostarczą uczestnikom zajęć doświadczeń korekcyjnych przeciwstawnych doznanym urazom,
  • dostarczą doświadczeń wspierających rozwój emocjonalny i społeczny członków grupy,
  • sprzyjać będą odreagowaniu napięć emocjonalnych i posłużą uczeniu się nowych umiejętności psychologicznych

Diagnozy: 

  • Diagnoza i terapia trudności szkolnych
  • Diagnoza i terapia psychologiczna (zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń zachowania, trudności wychowawcze u dzieci i młodzieży)
  • Diagnoza i terapia logopedyczna
  • Diagnoza i terapia integracji sensorycznej

Opinie: 

  • psychologiczno – pedagogiczne dotyczące trudności szkolnych
  • o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej
  • o odroczeniu  obowiązku szkolnego,
  • o objęciu ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
  • dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
  • o potrzebie indywidualnego programu lub toku nauki.

Bezpłatne zajęcia

Wczesne wspomaganie rozwoju 

CZYTAJ WIĘCEJ
baner_zapisy